Är man sjuk så är man

Idag är en såndär dag, en såndär period när ingenting funkar. De perioderna kommer dessutom alltid när man har som mest att göra. Fast mitt mående just nu är nog förvisso en blandning av en himla massa olika saker. Bland annat så börjar väl sorgen komma ikapp en smula. Så idag är humöret i botten samtidigt som jag har massor att göra och fixa här hemma... plus att jag dessutom ska jobba i eftermiddag. Fast jag är evigt tacksam för att jag inte börjar förrän senare idag så jag får en riktigt ordentlig startsträcka. Tar det flera timmar att ta sig upp ur sängen så behöver man många timmar på sig att få allt gjort och komma iväg till jobbet. Det är dags att ta tag i det här, det kan fungera att ha det såhär när man har en mer flexibel vardag, men när det är dags att börja jobba (eller som nu, praktisera) så blir det alldeles för tungt och jobbigt för mig att må såhär.
 
Så nu ska jag ta och gå in i mig själva, tänka glada tankar och måla världen i regnbågens färger. Det gör ALLTID luften lite lättare att andas, tillvaron lite färggladare och tröttheten mer hanterbar :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Regnbågsbarnet

Funderingar, te, livet, kärleken, kroppsmodifieringar och en himla massa garn

RSS 2.0