Rensning i livet pågår

Ibland kan man ha svårt att släppa en människa trots att man vet att den personen inte är bra för en, trots att man inte mår bra av att ha den kontakten man har. Även om man har världens bästa vän som hejar på så klarar man ändå inte riktigt att avsluta kontakten. Ibland känner man sig som ett barn när man behöver mer handgriplig hjälp för att inte åter falla tillbaka till det som är destuktivt. Oftast inser man inte själv att det är en sådan hjälp man behöver, utan man tror att man kan klara av det själv, att man bara behöver lite mer tid. Så ursäktar man en massa och fördröjer och fördröjer tills det inte blir av alls.
 
Det är tur att jag har så fina vänner som kan heja på och få mig rent tankemässigt att komma så oerhört långt och vänner som kan ge mig den handgripliga hjälpen som man ibland behöver för att saker ska bli av. Och när den absolut största destruktiva kontakten i mitt liv väl försvann igår så påbörjades projekt rensning. Bort med alla och allt gammalt som bara tär, förstör och tar sönder! Jag är så glad att jag äntligen har vänner som är så bra och fina och som är RIKTIGA vänner. Jag har levt alldeles för många år med så kallade vänner som egentligen bara tar, som är riktiga energitjuvar. De har jag som tur är gjort mig av med redan. Men om jag nu har tagit det steget och bara har nära vänner som är bra för mig, varför ska jag då ha en massa kompisar och bekanta som bara är, i olika form, nedbrytande, energistjälande och förstörande för mig? Det säger ju emot sig själv och nu har jag äntligen gått hela vägen. Hädanefter så ska jag bara ha människor i mitt liv som är bra för mig och som jag är bra för. Det är dags att tänka på sig själv och sin egen energi istället för att vara så jäkla snäll och försöka få allt och alla att tycka om en.
 
 
 
Förutom mina vänner så är jag så fruktansvärt glad över att jag har den finaste lilla lurvbollen av dem alla. Ibland blir jag så förundrad över att ett sådant litet djur kan ge så mycket energi. Och hur vägen till att jag fick henne såg gör att jag inte kan tänka annat än att det var meningen att hon och jag skulle ha varandra. Älskade lilla Freja som ger mig så mycket lycka och så mycket kärlek. Vad skulle jag bli av utan henne <3
 


Kommentarer
Jennie

Vänner är viktigt i alla lägen , det är meningen att vännerna alltid ska finnas,i både medgångar & motgångar därför är det otroligt viktigt att de är väl valda eller hur ? :)
Men va inte bitter eller ledsen för att du haft dåliga vänner i ditt liv för de har lärt dig något som är väldigt viktigt också eller hur ? :)

Jag finns vid din sida Gabriella och jag vet att du finns vid min sida , det är precis som det ska vara . Det bara är så ! <3

2012-08-31 @ 08:02:42
URL: http://www.mammatillvidar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Regnbågsbarnet

Funderingar, te, livet, kärleken, kroppsmodifieringar och en himla massa garn

RSS 2.0