En ledig dag

Idag har jag verkligen haft en sån där ledig dag utan några måsten. Började dagen med en liten promenad och ett långt varmt bad. Sen har jag mest lallat runt här hemma. Inte riktigt orkat klä på mig, stickat, pillat lite på gitarren, lyssnar på de gamla avsnitten av Roll-on med Mia och Klara och suttit en hel del med filtar på mina mysiga, rosa mattor. De används alldeles för sällan och det måste bli ändring på det!
Arbetet med min stickning fortgår och nu kan man till och med se vad det ska bli :)

 

Nu är det oket, en knappkant och att sy ihop alla sömmar som är kvar. Ska försöka sitta med det en hel del ikväll också, så i alla fall större delen av oket blir färdigt. Oket kommer vara med omvänd slätstickning och med lite rosa ränder :)

Min lediga dag till ära så tänkte jag att jag skulle passa på att unna mig lite godsaker också. Tyvärr så såg och lät det godare än vad det var.

 

 

Bakelsen var förstås väldigt god! Lite mycket grädde dock så vovven blev lycklig när hon fick en massa :P Sen var det en biskvi med hallon och den lilla formen var det chokladbrownie och hallonmousse i. Hur gott låter inte det?! :) Tyvärr så lät det som sagt mycket godare än vad det var. Hallonsmaken var i båda två alldeles för söta och smakade lite mycket "tillgjort" eller vad man ska säga. Så det var lite tråkigt. Jag vet ju att det alltid blir bäst när man bakar själv och jag funderade både idag och igår på om jag skulle ställa mig och röra ihop något gott. Men det är sååå fruktansvärt tråkigt att baka bara till sig själv. Då ska man antingen slänga en massa eller äta tills man spyr på det. För i frysen har jag ju ingen plats och inte har jag velat bjuda hit någon heller. Ibland blir man ju sådär osocial mot andra och känner att man bara vill ha sitt eget sällskap några dagar. Ja, mitt eget och hundens då såklart! :)

Men nu efter några dagar hemma så känner jag mig redo för att ge mig iväg till skolan i morgon för att lämna in mitt paper som blev klart igår förmiddag. Det är tur att pengarna är slut, för det suger lite i shoppingtarmen. Matpengarna är ju visserligen kvar, jag får shoppa en massa mat då istället :P

Nääh, nu är det dags att sluta svamla en massa och sätta igång med lite matlagning så man kan slå sig ner med stickningen sen igen :)

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Regnbågsbarnet

Funderingar, te, livet, kärleken, kroppsmodifieringar och en himla massa garn

RSS 2.0