Swooosh

Det finns många saker som kan säga swoosh och det kan vara både bra och dåligt. Om man ska gå eller om man kommer tillbaka från att man har gjort ett ärende så kan det säga swoosh, det kan säga swoosh när man åker till någon. Men tiden också säga swoosh på ett dåligt sätt, tiden rinner ut för ett samtal till exempel. Då vill man helst inte att det ska säga swoosh, utan då vill man att det inte ska gå så himla snabbt.

Idag har det sagt swoosh på ett bra sätt! Förmiddagen har flugit förbi och jag har fått så mycket skrivande gjort på mitt paper att jag tror jag är klar nu. Den känslan är alltid skön. Både känslan av att det flyter på och går bra och känslan av att man är färdig :)

Men då kommer dock mitt nästa problem. Jag fick helt plötsligt en hel dag över och inte bara det, hela morgondagen är också helt tom. Några måsten och borden finns det ju som alltid, men den här gången är de mer av vardaglig art. Det finns inget pluggande jag har att göra förrän jag har fått mina böcker till nästkommande kurs. Jag blir alltid väldigt glad när det blir såhär och känner att "fan, jag är faktiskt ledig!", men i nästa stund så känner man lite sådär att "jahopp, ledig ja... vad gör man då?". Ledighet gör en lite förvirrad när man inte är van vid den. Man vet liksom inte riktigt vad man ska göra med den. Men sen har ledigheten också sagt swoosh och förhoppningsvis känner man sig nöjd med vad man hittat på. För inte kan man slösa bort en ledighet? Gör man ingenting så är det ju just det man behöver göra och mår bäst av. Att göra ingenting kan också vara en välutnyttjad ledighet.
Själv så ska jag nog fylla min ledighet med garn, hoppas på lite sol (kanske är för mycket begärt) så man kan ta en såndär promenad i solen som man blir så glad och energifylld av, sen så ska jag kanske pilla lite på gitarren... jag har hört att det är något man borde göra.

Ojoj, nu blev det ju en himla massa ledighets-planer här! Mycket som kan göras när man väl kommer in i ledighetstänket :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Regnbågsbarnet

Funderingar, te, livet, kärleken, kroppsmodifieringar och en himla massa garn

RSS 2.0