Garn garn garn

Ljuset är fortsatt närvarande och det känns bättre och bättre med undantag för lite hormonella humörsbakslag ibland :P
Processen med vår b-uppsats, som inte får heta b-uppsats utan ska heta "liten uppsats", fortsätter. Det går nog med små försiktiga steg framåt såhär till en början. Men snart hoppas jag på att det ska börja rusa fram, det skulle vara skönt med lite flyt. Det underlättar även för den där jobbiga prestations-stressen som gärna uppkommer hos mig. Men så länge det går framåt så är det bara bra! :)

Min rosa kofta har äntligen tagit full form och blivit klar. Väldigt mysig och lagom varm blev den :) Lite sådär som en fleecetröja eller så, halvt om halvt jacka och halvt om halvt tröja. Perfekt såhär på våren :)



Det återkommande problemet med en mobilkamera, men det är i alla fall en bild :)



Det känns faktiskt väldigt skönt att ha stickat en tröja som jag faktiskt blev nöjd med hur den sitter och känns när den väl blev klar :) Det är ju alltid ett dilemma det där, det är ju inte förrän den är klar som man märker hur man egentligen hade velat ha den eller så och då brukar jag faktiskt vara för lat för att göra om det ^^
Lite har jag dock ändrat på den här koftan. I mönstret så var den midjekort men det visste jag att jag inte skullr trivas i så jag la till lite extra på längden och det blev hur bra som helst :)

Nästa projekt var tänkt att det skulle bli en till kofta innan det är dags att börja på lite mer svala sommarstickningar, men planerna blev ändrade. På garnbutiken blev det lite bök med att hitta bra garn till den kofta jag funderade på att göra så istället kom jag hem med lite lingarn :)



Inte heller här gör kameran färgen rättvis, garnet är inte riktigt så mörkt och inte riktigt så lila utan lite mer åt det rosa hållet. Tror dock att det kommer bli ett jättefint resultat av detta och vad det blir tänker jag inte berätta än :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Regnbågsbarnet

Funderingar, te, livet, kärleken, kroppsmodifieringar och en himla massa garn

RSS 2.0