Sommar sommar

Äntligen har det blivit lite värme och sol! Sommaren är tydligen inte över än trots allt, även om man nästan fått den känslan. Det är dock nu som min otur kickar in. Två lediga dagar, solen tittar fram och jag går och blir sjuk. Men idag ska jag allt ta mig i kragen, ta en filt under armen och släpa mig ut på baksidan. Jag bor ju faktiskt väldigt bra som har en gräsplätt på baksidan där det går att ha lilla Freja lös. Frisk luft kan dessutom inte göra något annat än nytta när man inte är helt pigg.
 
Sommaren (som knappt varit någon sommar) har rullat på i en rasande fart. Tiden försvinner snabbt när man jobbar känns det som. Men nu är det bara två och en halv vecka kvar innan semester viket slutar. Jag kanske kan få lite strötider innan terminen startar första veckan i september. Men när det kommer till det så tar jag det bara lite som det kommer. Någonting måste jag nog nästan vara lite ledig också, speciellt eftersom nästa termin lär vara ganska så tuff. Det blir praktik hela terminen vilket innebär ett helt annat tempo och arbetssätt jämfört med vad man haft innan. Ovanpå det har jag dessutom bestämt mig för att jag ska läsa genusvetenskap också. Visserligen på distans och halvfart, men det blir ändå en del. Funderar fortfarande på om jag inte tagit mig vatten över huvudet som beslutat mig för att lägga till en extra kurs vid sidan om samtidigt som praktiken. Men man vet ju inte förrän man har testat och i värsta fall så får jag helt enkelt hoppa av. Fast jag tycker att det borde gå ganska bra. Litteraturen i genusvetenskapen är ju sådant som jag gärna läser på fritiden, så förhoppningsvis tillför kursen bara något intressant och roligt istället för att bli ett tråkigt måste.
 
Nej, nu blir det till att inta gräset och hoppas på att skuggan har kommit till den lilla gräsplätten :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Regnbågsbarnet

Funderingar, te, livet, kärleken, kroppsmodifieringar och en himla massa garn

RSS 2.0