Ibland hinner man bara inte med

Dagarna flyger på i en jävla fart ibland och har man spenderat helgen och lite till hemifrån så känns det ännu mer som att det flyger iväg. Men mycket har blivit gjort! ...kanske inte så mycket skolarbete, det känns snarare som att man nästintill ligger efter men det där löser jag som alltid :)

Stickning har det blivit i alla fall, är färdig med hela baksidan, vänster fram och håller nu på med höger fram



Brun framsida (nej, ingen ärm som vissa tycks tro), med en inbyggd ficka som man gör direkt



En rooosa ficka bidde det. Visserligen ganska ljus, men trots allt rosa :)

Så lite stickning har jag fått undan, men känns som att jag ska öka på takten där lite nu. Det blev ju inte så mycket stickat som det var tänkt i helgen. Men man har inte sån stor lust att roa sig med stickning när man sitter och plågas med sitt hår. För NUUU har jag dreads!
Det var visserligen länge sen jag bestämde mig för att skaffa det men nu äntligen i helgen var det dags. Så det blev en massa hårpill/plågande, supertrevligt sällskap och helt enkelt en skön helg hemifrån! Sånt behövs verkligen ibland. Och jag kände att det verkligen var dags, så mycket som jag sitter hemma eller jobbar på helgerna. En välbehövlig paus. Nu är bara utmaningen att ta tag i vardagen igen som jag så gärna låter bli om jag kan ^^



Spretiga men fina dreads! ...jag brukar dock ha ett helt ögonbryn ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Regnbågsbarnet

Funderingar, te, livet, kärleken, kroppsmodifieringar och en himla massa garn

RSS 2.0