Internationella kvinnodagen

Det verkar varken bli hackat eller malet de här dagarna. Får inte riktigt något nyttigt gjort men gör inget onyttigt heller. Jag vet faktiskt inte vad jag gjort de senaste dagarna. Det kan nog ha varit lite för mycket tankar och funderingar i rörelse. Mycket på en gång och inte får man någon vidare rätsida på något av det.

Inatt var det fullmåne. Den är så vacker och har någon dragningskraft som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Och så känner man sig lite som en varulv när man tänker på hur den faktiskt påverkar mig. Humöret blir lite konstigt och det blir inte mycket till sömn alls på grund av alla drömmar.

Men jag gillar verkligen månen, den är vacker och den utsrålar en verklig styrka. Vilket är passande såhär på den internationella kvinnodagen. Jag har funderat lite på hur jag ska fira eller uppmärksamma den här dagen. Jag älskar att vara kvinna och idag är en yppelig dag att fira detta. Men samtidigt så känns det lite avigt att fira när det är så mycket orättvisor och ojämställdhet. Man ska nog inte tänka för mycket. Firar man så uppmärksammar man ju orättvisorna ändå, även om man gör det på ett annat sätt jämfört med att vara förbanand och skrika sig hes. Orättvisorna sitter till största del i strukturen, men om man sår lite söta och fina små frön hos människorna så kanske en förändring tillslut når upp till den struktur där de sitter. Lite filosofiska tankar såhär på morgonkvisten :)

Ta till vara på fullmånens kraft och gå ut och njut av kvinnodagen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Regnbågsbarnet

Funderingar, te, livet, kärleken, kroppsmodifieringar och en himla massa garn

RSS 2.0